piątek, 22 listopada 2013

39. Świat Dysku- Ankh-Morpork

Do napisania  notki o Świecie Dysku zbierałam się prawie cztery tygodnie. Nie że mi się jakoś strasznie nie chciało (choć trochę mi już minął zapał do pisania, to prawda), ale nie wiedziałam, co w zasadzie mam napisać. I dalej nie wiem, ale nie mogę sobie pozwolić na tak długą stagnację. Więc jedziemy.

Świat Dysku to gra osadzona w klimacie fantastyki, zrobiona na podstawie książki Terry'ego Pratchetta pod tym samym tytułem. Cały ten fantastyczny świat możemy podziwiać na okładce pudełka. Natomiast sama plansza dzieli się na dzielnice. Każdy z graczy (max 4 osoby) wciela się potajemnie w jedną postać, która musi zrealizować określone warunki, żeby wygrać. Każdy ma więc inne zadania, sprzeczne interesy itd. Zagrywamy karty wykonując zapisane na nich akcje, umieszczamy na planszy różne znaczniki i sprawdzamy, czy przed rozpoczęciem kolejnej naszej rundy wszystkie warunki zwycięstwa zostały spełnione.



No i cóż. Udało mi się wygrać dwa razy będąc tą samą postacią (Smok Herbowy widoczny powyżej), ale nie poczytuję sobie tego jako wielkiej zasługi. Tak wyszło :) Nie wiem, co mam napisać o tej grze, bo skończyła się tak szybko (60 min. na pudełku w tym przypadku zupełnie się nie sprawdziło:)), że zdążyłam jedynie ogarnąć z grubsza zasady. Nie zachwycił mnie klimat, bo nie lubię fantastyki. Ale może kiedyś dam jej drugą szansę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz