niedziela, 17 marca 2013

5. Cluedo Podejrzenia


Czas na nadrobienie zaległości. Dzisiaj gra o zbrodni i podejrzeniach :)


Właściwie powinnam chyba zacząć od wersji planszowej Cluedo, ale tak się złożyło, że to karcianka pierwsza wpadła mi w ręce (Ale mam nadzieję, że i na planszę przyjdzie czas)

Cluedo Podejrzenia to szybka, karciana gra polegająca na odnalezieniu elementów zbrodni: zabójcy, miejsca, w którym dokonał zbrodni i narzędzia zbrodni. Każdy z nas posiada na wstępie pewne informacje co do zdarzenia (każdy inne!), a zadaniem poszczególnych graczy jest zadawanie pytań innym graczom wg określonych zasad, aby zdobyć nowe informacje, które na drodze dedukcji pomogą nam odkryć szczegóły zbrodni. Kto pierwszy zestawi wszystkie - prawdziwe jego zdaniem - fakty, stawia zarzuty. Wygrywa gracz, który jako pierwszy postawi dobre zarzuty.




Co do wrażeń po kilku rozgrywkach, powiem tak: szybka, można od razu siadać i grać kilka razy pod rząd, dobre ćwiczenie na myślenie dedukcyjne, ciekawa taktyka zmyłki. Ponadto zdecydowanie dla czterech osób (Jak dla mnie we dwoje gra się bez sensu). Jej prostota (same karty) to z jednej strony zaleta (I taka ta gra zapewne ma być, w końcu przeznaczona jest na 15 minut), ale z drugiej czegoś mi brakuje w grze o tematyce kryminalnej, jakichś dodatkowych elementów. Ogólnie podoba mi się, jest dobra do zagrania od czasu do czasu, jako "przerywnik", do wzięcia gdzieś na wyjazd (malutka, wszędzie się zmieści), niemniej jednak czekam na wersję planszową :)



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz